Эй илмонийлар! Ўзингиз ва халқингиз борасида Аллоҳдан қўрқинг
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
Матбуот баёноти
Эй илмонийлар! Ўзингиз ва халқингиз борасида Аллоҳдан қўрқинг
Ислом аҳкомлари муваффақиятсиз парламентингиз учун модда эмас
Бугун Ироқдаги бошқарув бўғинларини сиёсат нима экинини билмайдиган, мансабга чиқиш ва халқ молини талашдан бошқа ташвишлари бўлмаган бир сиқим шиа партиялари эгаллаб олган. Ироқ парламенти депутатлари юртда 1959 йилдан бошлаб амал қилиб келинаётган шахсий ҳолатлар билан боғлиқ қонунга ўзгартиш киритишга ҳаракат қилишяпти. Бу ўзгартишларига кўра, инсон томонидан ўйлаб топилган қонунлари моддасида кичик ёшдаги қиз болаларнинг балоғат ёши 18 ёш, дейилган эди, энди айни моддани шариат талаби бўйича 9 ёшга туширишмоқчи. Мазкур ўзгартишлар бошқа масалаларни – яъни, туғилган чақалоқни диндаги отасига мансублиги, бола боқиб олиш, динлари бошқа бўлганларда мерос, муслиманинг ғайримусулмонга никоҳ қилинишини ман этиш… кабиларни – ҳам ўз ичига олган. Бу ўзгартиш киритиш ҳаракати диний нуфузга эга марказлар талабига жавобан қилинмоқда. Талаб қилганлар Фазилат партияси, собиқ адлия вазири Ҳасан Шаммарий, уларга қарашли Муҳаммад Яқубий ва бошқалардир. Ҳолбуки, Фазилат партиясининг ҳеч қандай фазилати йўқ, Ҳасан Шаммарий эса, золимона айбловлар асосида ўлим жазоси қўллаш билан кўплаб мусулмонни қонини ичган.
Илмонийлар ва фуқаролик жамияти фаоллари, улар айни талабларни жамиятни «исломлаштириш»га бўлган иттифоқ ва саъй-ҳаракатлари доирасида қилаётганликларини даъво қилишди. Афтидан, сайлов мавсуми яқинлашаётгани ўз халқларига бирор жўяли нарса бериш қўлидан келмаган баъзи «диний» партияларни дин бобида ялтоқлик қилиш сари ундаган кўринади. Мақсадлари, халқ орасидаги онги паст ва ўшаларнинг фатволарига бўйсунадиган тоифага суяниш ҳамда улар орасидаги экстремистик кайфиятдаги кимсалар овозини ўз фойдаларига кўпайтириш.
Қонун лойиҳаси парламентга тақдим этилиши биланоқ, илмонийлар айни лойиҳа соҳибларига қарши таъна-маломат тошини ота бошлашди, бор кучларини лойиҳани бекор қилишга, тарафдорларини намойишлар қилишга ва «хотин-қизлар ҳуқуқларини ҳимоя қилиш» шиорларини кўтариб чиқишга чақиришга сарфлашди. Уларнинг бу ҳолати Аллоҳ Таолонинг
فَأَجْمِعُوا كَيْدَكُمْ ثُمَّ ائْتُوا صَفًّا ۚ وَقَدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَىٰ
«Бас, макр-ҳийлангизни йиғингиз, сўнг бир саф бўлиб келингиз, (аммо) бугун устун бўлган кишилар нажот топурлар» [Тоҳа 64]
деган каломдаги кимсалар ҳолати билан бир хилдир. Уларнинг таъна-маломатлари турли хил бўлиб, энг ёмони парламентдаги мутакаббир депутат аёллари тилидан чиқди. Масалан, Иёд Алавий уюшмасидан депутат Сабоҳ Тамимий бу шахсий ҳолатларга оид қонунни ўзгартириш «ироқлик хотин-қизларнинг инсонийлигига нисбатан қаттиқ ҳақоратдир», деди. Унга бир курд депутат аёл ҳам қўшилиб, «кичик ёшдаги қиз болаларни турмуш қуришига бўлган бундай ташвиқот, бизга ИШИДнинг Мосул ва Суриядаги хатти-ҳаракатларини эслатмоқда», деди. Депутат Козим Шаммарий билан ироқлик адвокатлар ассоциацияси раисаси «ўзгартиш хавф-хатарлари»дан огоҳлантириб, «конституция ва қонуннинг бузилиши, Ироқни юз йил орқага қайтаради, ватандошлик асосида фуқаровий давлат қуришдаги улкан қолоқликни тамсил этади, мазҳабпарастлик шахсиясини келтириб чиқаради», дейишди. Яна бошқаси ҳам бундай қўшимча қилди: «Юрт урушлар ва бўҳронларга ғарқ бўлди, аҳолисининг 40 %дан зиёди қашшоқ аҳволда, давлат қарзи 123 миллиард доллардан ортиб кетди, парламенти бўлса, болаларни номусига тегиш ва гўдак қизларга уйланишни қонунийлаштирувчи қарорлар чиқариш билан машғул… Мана сизга, шайхлар ва мазҳабпараст амирлар бошқаруви остида қолган Ироқнинг аҳволи».
Ўзгартиш киритиш таклифининг ҳам илмонийлар реакциясининг ҳам қандай бўлишидан қатъий назар, бу иккала томон ҳам ҳақдан узоқда, Аллоҳга ёлғон тўқиб чиқармоқдалар:
Биринчи томондагилар гуноҳи азимга ботишди, чунки улар шаръий аҳкомларни парламентда депутатлар овоз беришлари учун баҳс мавзуси сифатида ўртага ташлашди… депутатлар бир-бирлари билан ўз нафс-ҳаволарига ва ҳаром касбларига асосан низолашишди, бу билан парламентни Аллоҳ Таолонинг шариатидан устун қўйишди, Унинг баъзи аҳкомларини олиб, баъзиларини улоқтирсак, бўлаверади деб ҳисоблашди… Бас, бу кимсалар Аллоҳ Таолонинг ушбу каломини эшитиб қўйсинлар:
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّـهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَن يَعْصِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا
«Аллоҳ ва Росули бир ишни ҳукм қилган-буюрган вақтида бирор мўмин ва мўмина учун (Аллоҳни ҳукмини қўйиб) ўз ишларида ихтиёр қилиш жоиз эмасдир. Ким Аллоҳ ва Росулига осий бўлса, бас у очиқ йўлдан озиш билан йўлдан озибди» [Аҳзоб 36]
Мухолафатга келсак, уларнинг гуноҳи буларникидан ҳам оғир. Чунки улар Аллоҳ Азза ва Жалланинг шариатидан ҳукм сўрашни хотин-қизларга зулм ва ҳақорат, тараққий топган миллатлардан ортда қолиш, дейишди!
كَبُرَتْ كَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ ۚ إِن يَقُولُونَ إِلَّا كَذِبًا
«Уларнинг оғизларидан чиққан сўз оғир сўздир. Улар фақат ёлғон сўзлайдилар» [Каҳф 5]
Мухолафатчиларнинг бундай қилишаётгани сабаби маълум. Чунки улар босқинчи хўжайинлари динида бўлиб, Аллоҳ Таоло шариатининг инсонлар, давлат ва жамият ишларини тартибга солишига йўл қўймайдиган демократияни қабул қилишган… Улар одамларнинг Аллоҳ Азза ва Жалла шариатини ҳоким қилишларидан қўрқишади.
Шундай қилиб, бу томонларнинг ҳар бири ҳақиқатдан узоқ, Аллоҳнинг аҳкомлари тўғрисида билиб-билмай бундай гапларни айтиш, улар учун ҳалол эмас:
وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّـهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ
«Одамлар орасида ўзи билмаган ҳолида Аллоҳ хусусида талашиб тортишадиган ва ҳар бир итоатсиз шайтонга эргашиб кетаверадиган кимсалар ҳам бордир» [Ҳаж 3]
Аслида, одатда мусулмон киши қилмоқчи бўлган ишида ҳам, қайтмоқчи бўлган ишида ҳам шаръий ҳукм сўрайди, нафс-ҳавосига қараб иш тутмайди ёки мустамлакачи кофирлар берган нарсаларни олиш билан ҳаромнафс бўлиб, Аллоҳ Азза ва Жалланинг азобига гирифтор бўлмайди. Ислом аҳкомлари тўғрисида изланишга эса, халқ орасида ростгўйлиги, бировни риоя қилмай ҳақни гапириши билан танилган илми ўткир уламоларгина лойиқ. Аллоҳ Таоло бундай деди:
فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
«Агар билмайдиган бўлсангизлар, аҳли илмларидан сўранглар!» [Наҳл 43]
Сўзимизни тугатишдан олдин, эрта турмуш қуриш ҳақидаги Аллоҳ Таолонинг ҳукмини баён этишимиз шарт: Ислом фуқаҳолари кичик ёшдаги қизни балоғатга етмасдан олдин турмушга бериш мумкинлигига ижмо қилганлар. Бу ерда эътиборга олинадиган нарса шуки, қизнинг бўй-басти ва ақлий қобилияти эътиборга олинади, унга муайян ёшни белгилаш нотўғри, балки, ҳолати муҳимдир. Мисол учун, ҳанафий мазҳабидан Жасосса, ҳанбалий мазҳабидан Ибн Қудома, шофеий мазҳабидан Нававий ва Суютий, моликий мазҳабидан Ибн Мунзир ва бошқа кўплаб уламолар айни ҳукмга ижмо қилганлар. Улар бу ижмоларида Аллоҳ Таолонинг
وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِن نِّسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلَاثَةُ أَشْهُرٍ وَاللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ
«Аёлларингиз орасидаги (кексайиб қолгани сабабли) ҳайз кўришдан умид узганлари, агар сизлар (уларнинг иддалари қанча давом этиши хусусида) шубҳалансангизлар, бас (билингиз-ки), уларнинг иддалари уч ойдир, яна (ҳали-ҳануз) ҳайз кўрмаган (аёллар)нинг (иддалари ҳам уч ойдир)» [Талоқ 4]
деган каломига таянганлар. Ушбу каломдан улар Аллоҳнинг ﴿وَاللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ﴾ (ҳали-ҳануз) ҳайз кўрмаган (аёллар), деган сўзни далил қилдилар. Бу сўз ҳайз ёшига етмаган кичик қизлар, деганни англатади. Яна бир далил, Аллоҳ Таолонинг ушбу каломидир:
قُلِ اللَّـهُ يُفْتِيكُمْ فِيهِنَّ وَمَا يُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ فِي يَتَامَى النِّسَاءِ اللَّاتِي لَا تُؤْتُونَهُنَّ مَا كُتِبَ لَهُنَّ وَتَرْغَبُونَ أَن تَنكِحُوهُنَّ
«Айтинг: «У (аёл)лар тўғрисида сизларга Аллоҳ ва Китобда тиловат қилинадиган оятлар фатво берур. Яна етим аёлларни улар учун фарз қилинган маҳрларини бермасдан (никоҳингизга олишингизни ҳаром қилади)» [Нисо 127]
Бу оятдаги далил ﴿يَتَامَى النِّسَاءِ﴾ «етим аёллар», деган сўздир. Чунки етимлик балоғатга етишдан олдин бўлади. Шунинг учун ҳам Росулуллоҳ САВ мўъминлар онаси Оиша РАга уйландилар, ваҳоланки, Оиша онамиз ўшанда тўққиз ёшда эдилар. Фотима РАни Али РАга турмушга берганларида Фотима онамиз ўн уч ёшда эди. Шунингдек Али РА қизи Умму Гулсумни Умар ибн Хаттоб РАга турмушга чиқарганларида унинг қизи ҳам ўн уч ёшда бўлган.
Хуллас калом, келинг, кофир ва уларнинг малайлари айтган гапларни улоқтирайлик ва Роббимиз Азза ва Жалла шариатда келтирган нарсани олайлик. Чунки яхшилик ҳам шунда, қиёмат кунидаги нажот ҳам шунда. Аллоҳим, бизга буюк нусратингни тезроқ ато эт. Эй Аллоҳим, Пайғамбарлик минҳожи асосидаги иккинчи рошид Халифалик роясини бутун мусулмонлар бошлари узра ҳилпирашига гувоҳ бўлайлик, куч-қудрат ва улуғликка бурканган, хавфсиз ва яхши ҳаёт неъматига мушарраф бўлайлик, чунки Сен ҳар ишга қодирсан
وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ* بِنَصْرِ اللَّـهِ ۚ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ
«Ўша кунда мўминлар Аллоҳнинг нусрати сабабли шодланурлар. (Аллоҳ) Ўзи хоҳлаган кишиларига нусрат берур. У қудрат ва раҳм-шафқат эгасидир» [Рум 4-5]
Ҳизб ут-Таҳрирнинг Ироқдаги матбуот бўлими
Электрон почта: huti53@yahoo.com
Халифалик давлатини тилларингизга жойлаган Аллоҳга ҳамдлар бўлсин!
Ғарбнинг фисқ-фасод омили бўлмиш лойиҳаларини амалга оширишда Халқаро меҳнат ташкилотининг роли
Насроний ва кофирларни байрамлари билан табриклаш тўғрисидаги саволга жавоб
Республика президентлиги сайловлари ҳукми